سفارش تبلیغ
تبلیغات در پارسی بلاگ
خاطراتت صف کشیده اند

یکی پس از دیگری

حتی بعضی هاشان آنقدر عجولند که صف را بهم زده اند

و من ...

فرار می کنم از فکر کردن به تو

مثل رد کردن آهنگی که

خیلی دوستش دارم خیلی ...



تاریخ : یکشنبه 91/11/29 | 3:53 عصر | نویسنده : | نظرات ()

خـ ـدایـآ اَجـ ــازه اَسـ ـتــ نـآصَـ ـبـور ے کُـ ـنم؟

بـہ بُـزرگـیـتــ قـ ـسَـم اَز صَـ ـبورےخـَسـ ـتہ اَم

اَز فــَریآدهـ ـایـے کہ دَر گـ ـلویـَ ـم خَــفہ مــآند و مےمآنـد

از اَشـ ـکــ هایـے شـَبــ هـا بآلِـشـَ ـم رآ خیـ ـس مےکُـ ـند!

وَ تـُ ـو شــآهِـد آن هَــسـتے

از حَــرفــ هـایـے کہ زِنـ ـده بـہ گـ ـوُر شُــد دَر دِلـَـم

آسـ ـان نیــسـتـــ دَر پــَـس خــَنـ ـده هـاے مـَصــنوعــے

گِرِیـہ هـاے دِلـَتــ رآ دَر بـےپَـنـاهیــتـ

وَ دَر پـُـشـتــِ هــزاران دُروغ پَــنهــان کـُـنــے!




تاریخ : یکشنبه 91/11/29 | 3:45 عصر | نویسنده : | نظرات ()

در داستان جالبى از امیر المومنینحضرت على(علیه السلام ) به این مضمون نقل شده است که روزى رو به سوى مردم کرد و فرمود: به نظر شما امید بخشترین آیه قرآن کدام آیه است ؟ بعضى گفتند آیه"ان الله لا یغفر ان یشرک به و یغفر ما دون ذلک لمن یشاء"(خداوند هرگز شرک را نمى بخشد و پائین تر از آن را براى هر کس که بخواهد مى بخشد)سوره نساءآیه 48.

امام فرمود: خوب است ، ولى آنچه من میخواهم نیست ، بعضى گفتند آیه"و من یعمل سوء او یظلم نفسه ثم یستغفرالله یجد الله غفورا رحیما"(هر کس عمل زشتى انجام دهد یا بر خویشتن ستم کند و سپس از خدا آمرزش بخواهد خدا را غفور و رحیم خواهد یافت)سوره نساء آیه 110


امام فرمود خوبست ولى آنچه را مى خواهم نیست . بعضى دیگر گفتند آیه "قل یا عبادى الذین اسرفوا على انفسهم لا تقنطوا من رحمة الله ان الله یغفر الذنوب جمیعا انه هو الغفورالرحیم"(اى بندگان من که دراثر گناه،بر خویشتن زیاده روی کرده اید،ازرحمت خدا مایوس نشوید در حقیقت‏خدا همه گناهان را مى‏آمرزد که او خود آمرزنده مهربان است)سوره زمرآیه53


امام فرمود خوبست اما آنچه مى خواهم نیست ! بعضى دیگر گفتند آیه "و الذین اذا فعلوا فاحشة او ظلموا نفسهم ذکروا الله فاستغفروا لذنوبهم و من یغفر الذنوب الا الله"(پرهیزکاران کسانى هستند که هنگامى که کار زشتى انجام مى دهند یا به خود ستم مى کنند به یاد خدا مى افتند، از گناهان خویش آمرزش مى طلبند و چه کسى است جز خدا که گناهان را بیامرزد)
سوره آل عمران آیه135 
باز امام فرمود خوبست ولى آنچه مى خواهم نیست . در این هنگام مردم از هر طرف به سوى امام متوجه شدند و همهمه کردند فرمود: چه خبر است اى مسلمانان ؟ عرض کردند: به خدا سوگند ما آیه دیگرى در این زمینه سراغ نداریم . امام فرمود: از حبیب خودم رسول خدا شنیدم که فرمود:
 امید بخشترین آیه قرآن این آیه است
 "واقم الصلوة طرفى النهار و زلفا من اللیل ان الحسنات یذهبن السیئات ذلک ذکرى للذاکرین
سوره هود آیه 118 

و فرمود: اى على! آن خدایى که مرا به حق مبعوث کرده و بشیر و نذیرم قرار داده یکى از شما که برمى‏خیزد براى وضو گرفتن، گناهانش از جوارحش می‏ریزد، و وقتى به روى خود و به قلب خود متوجه خدا مى‏شود از نمازش کنار نمى‏رود مگر آنکه از گناهانش چیزى نمى‏ماند، و مانند روزى که متولد شده پاک مى‏شود، و اگر بین هر دو نماز گناهى بکند نماز بعدى پاکش می‏کند، آن گاه نمازهاى پنجگانه را شمرد
 بعد فرمود: یا على جز این نیست که نمازهاى پنجگانه براى امت من حکم نهر جارى را دارد که در خانه آنها واقع باشد، حال چگونه است وضع کسى که بدنش آلودگى داشته باشد، و خود را روزى پنج نوبت در آن آب بشوید؟ نمازهاى پنجگانه هم به خدا سوگند براى امت من همین حکم را دارد.‏



تاریخ : چهارشنبه 91/11/25 | 11:25 صبح | نویسنده : | نظرات ()


xm3hm475zxjlm5kac7vp

درمراسم اختتامیه سی وجهارمین جشنواره فیلم فجر با یک جمله به ظاهر زیبا ورویا یی مواجه می شویم که علی رغم پوسته فریبنده اش مغزی باطل در بردارد که لازم است به نقد آن پرداخته شود .

علیرضا داوود نژاد به خاطر حضور نجیبانه ،پر تلاش ومستمر در راستای اعتلا وتکریم خانواده ایرانی برنده سیمرغ بلورین 34 جشنواره فیلم فجر می شود وتمام اعضای خانواده اوکه در فیلم (کلاس هنر پیشگی )با اوهمکاری کرده اند به روی سن دعوت می شوند ومورد تجلیل قرار می گیرند وهمین زمان است که تریبون فرهنگی جمهوری اسلامی به بهانه اهداء سیمرغ در اختیار داوود نژاد قرار می گیرد و او نیز کمال سوء استفاده ازاین تریبون می نماید که ظاهرا مورد تغافل قرار  می گیرد او می گوید :

من تا به حال چندین سیمرغ گرفته ام ولی با این سیمرغ احساس غریبگی می کنم چون سیمرغ نمادین است و دور قله قاف می گردد اما احساس می‌کنم با این شمایل آن را دربند کرده‌اند و آن را سه بعدی و زمینی کرده‌اند. وبعد آرزو میکند که سیمرغ از این بند اسارت رها شود وآزادانه در آسمان سبز هور قلیا به پرواز درآید  .وی در پایان باز هم همین جمله را تکرار می کند. می خواهیم در این گذر به نقد این جمله بپردازیم

 

هور قلیا چیست ؟ریشه در کدام عقیده دارد ؟

 

سیمرغ نماد چیست ؟واسارت او چه مفهومی دارد ؟

 

چرا این سیمرغ برای او با دیگر سیمرغ ها تفاوت دارد ؟

 

1.در عقاید فرقه شیخیه که از فرق انشعابی تصوف است هور قلیا ملک آخر است و دارای دو شهر (جابرسا در مغرب وجابلقا در مشرق ) حد وسط میان عالم دنیا وعالم ملکوت است ودر اقلیم هشتم قرار دارد ودارای افلاک وکواکبی مخصوص به خود است جابلقا وجابرسا که در سفر اول - که سفر از خلق به حق است - قرار دارد. این سفر (بلکه این شهر)، دارای محله های متعددی است که محله نوزدهم آن «حظیرة القدس » و محل پرندگان سبز و صور مثالیه است. جابلقا و جابرسا دو محله از این شهر می باشند که هر کدام از آنها دارای هفتاد هزار درب است و در کنار هر دری هفتاد هزار امت وجود دارد که به هفتاد هزار زبان با یکدیگر صحبت می کنند و هر زبانی با زبان دیگر هیچ مشابهتی ندارد»

 

   این عقیده در کنار مباحث اعتقادی  دیگری که مطرح می شود از آموزه ها ی مکتب  شیخ احمد احسایی در قرن 13 ه.ق است . مکتبی که نه تنها خود دستخوش تحولات زیاد گردید; بلکه باعث به وجود آمدن تحولات بسیار دینی و اجتماعی و حتی نظامی در کشور ایران شد و بذر بابیت و بهائیت پاشیده گردید شیخ احمد احسایی،اصطلاحاتی را از مکتب اشراق بر می گیرد بی آنکه نسبت  به عمق آن علم داشته باشد وی   گرچه در حوزه های علوم دینی حضور داشت; اما کمتر به درس اساتید حاضر می شد و مدعی بود که در فراگیری علوم، شاگرد کسی نبوده و تنها آنچه را می داند از راه خواب بدست آورده است. شاگردان او نیز این ادعا را درباره استاد خود تصدیق می کردند. 

 

این نکته به رغم آن که حکایت از نوعی بلوغ و رشد فکری دارد، می تواند نشانگر نقطه ضعفی نیز باشد; زیرا برخی از علوم و معارف، چیزی نیستند که در قالب الفاظ و مفاهیم قرار گرفته و هر کسی بتواند بدون استاد آنها را به دست آورد. همان طور که در مورد فلسفه و عرفان همیشه تذکر داده اند که خواندن این درس ها، بدون استاد موجب زحمت برای خود و دیگران می گردد. پیروان شیخیه، چنان در حق شیخ احمد مبالغه کرده که ادعا نموده اند: «شیخ خدمت حضرت حجت (عج) رسیده است

 

شیخیه نظرات انحرافی دیگری نیز مطرح کرده مانند زندگی هور قلیایی امام عصر عج که خوانندگان را به تحقیق پیرامون آن دعوت می نمایم .

 

2. سیمرغ در فرهنگ ایرانی نماد وحدت ،آزادی و رهایی از ظلم است .آن چیزی که در انقلاب اسلامی ایرا ن مشاهده شد.وحدت وانسجام ملی امت مسلمان ایران که به رهبری دینی وروشنگرانه امام  ومقتدای خود پرچم استقلال وآزادی امت مظلوم وبه زیر چکمه های استبداد رادر دست می گیرند وندای حق طلبانه ی آنان  فضای عالم را به حقیقت روشن می کند واکنون بعد از 34 سال این فریاد هنوز با صلابت وکوبنده گوش جهانیان را پر کرده است. وطلایه دار مسیر  روشن بیداری اسلامی در منطقه می شود .واسارت برای او مفهومی ندارد وهمیشه آزاد است .

 

اما آخرین سوال را باید از شخص داوود نژاد پرسید: چرا این سیمرغ برای ایشان با دیگر سیمرغ ها تفاوت دارد ؟چگونه است که این سیمرغ  در بند است ودیگر سیمرغ ها آزاد بودند ؟!چرا باید تریبون آزاد و فرهنگی جمهوری اسلامی محل بیان عقاید انحرافی فرق ضاله قرار گیرد ؟!ساده انگارانه نیست که  تصور کنیم این بیان از روی جهالت صادر شده  وقصد وغرضی در برنداشته است ؟ًً!نویسنده:یک طلبه




تاریخ : سه شنبه 91/11/24 | 1:14 عصر | نویسنده : | نظرات ()
آری از پشت کوه آمده ام...
چه می دانستم این ور کوه باید برای ثروت، حرام خورد؟!
برای عشق خیانت کرد
برای خوب دیده شدن دیگری را بد نشان داد
برای به عرش رسیدن دیگری را به فرش کشاند
وقتی هم با تمام سادگی دلیلش را می پرسم
می گویند: از پشت کوه آمده!

ترجیح می دهم به پشت کوه برگردم و تنها دغدغه ام سالم برگرداندن گوسفندان از دست گرگ ها باشد، تا اینکه این ور کوه باشم و گرگ!






تاریخ : دوشنبه 91/11/23 | 12:22 عصر | نویسنده : | نظرات ()
   1   2   3      >

کد موسیقی برای وبلاگ

کد تغییر شکل موس

قالب وبلاگ